Peta Laman | Maklum Balas  Bahasa: Inggeris Bahasa: Bahasa Malaysia Tema: Putih Tema: Kelabu Tema: Biru dan Hijau Tema: Biru Tema: Ungu Tema: Merah Tema: Oren Tema: Kuning Tema: Hijau Fon: Besar Fon: Biasa Fon: Kecil  
 
Selamat Datang Ke Talikhidmat
Welcome
Carian dalam laman web ini    
24 jam seluruh Sarawak
Panggilan anda akan membawa perubahan
Hubungi Kami

Talian Tetap: 555999 (Seluruh Sarawak)
Talian Mudah Alih: 082-555999
Faks:
082-555888
Emel:
555999@sarawak.gov.my
Laman Mobil: m555999.sarawak.gov.my
SMS: 62999

SCS Talikhidmat App


Hantar Maklumbalas


 
 
Pautan ke RSS Berita Pautan ke RSS Peristiwa
Terma dan Syarat | Privasi | Keselamatan | Penafian | Notis Hak Cipta
Download Mobile App
 
Versi 3.13.7
Sesuai dipapar menggunakan IE Versi 7.0 & ke atas dan Mozilla Versi 2.0 & ke atas dengan resolusi 1024 x 768. | © Semua hakcipta terpelihara. Kandungan dikemaskini pada: 23 Jun 2017
 
 
 



MAKLUMAT HUBUNGAN

Pusat TALIKHIDMAT
Tingkat 12, Wisma Bapa Malaysia
93502 Petra Jaya Kuching
Sarawak, Malaysia.


Tel: 555999
Faks: 555888

Emel: 555999@sarawak.gov.my

 

Pautan ke Cheif Minister
Pautan ke Kerajaan Malaysia
Pautan ke State Secretary Website
NOTIS GANGGUAN BEKALAN ELEKTRIK DI SRI AMAN

Tarikh muat turun : 22/06/2017

Pelanggan yang dihormati,

Adalah dimaklumkan bahawa kawasan anda akan mengalami gangguan bekalan elektrik pada waktu yang dinyatakan di bawah:

Tarikh & Masa
24hb Jun 2017 (Sabtu)
09:00 pagi hingga 02:00 petang

Kawasan Terlibat
Bait, Empili, Empili Atas, Sg. Besai, Sg. Labi, Sg. Besai Asal, SK Selanjan, Sebemban, Jampu, Selanjan Jalong, Selanjan Angkong Asal  dan kawasan yang berdekatan.

Skop kerja
Scaffolding Dismanting


Gangguan ini adalah untuk membolehkan kerja-kerja penyelenggaraan dijalankan.

Sekiranya keadaan cuaca tidak mengizinkan kerja-kerja tersebut dijalankan, notis gangguan bekalan elektrik ini akan ditangguhkan pada masa yang akan dimaklumkan kemudian.

Pihak kami akan berusaha untuk memulihkan bekalan elektrik dikawasan anda dengan secepat mungkin. Kesulitan yang timbul amat dikesali.

Untuk pertanyaan lanjut, sila hubungi Pusat Khidmat Pelanggan Sarawak Energy di talian 1300 88 3111 (24 jam).


TALIKHIDMAT

 TALIKHIDMAT merupakan satu saluran komunikasi bagi orang awam untuk menghubungi kerajaan dan organisasi-organisasi yang menyediakan perkhidmatan awam di Sarawak. Ditubuhkan oleh Jabatan Ketua Menteri Sarawak atas cadangan umum, ia bertindak sebagai saluran alternatif untuk membantu orang awam.

Objektif TALIKHIDMAT adalah untuk membantu masyarakat dengan menghubungi mereka dengan kerajaan dan organisasi-organisasi yang sepatutnya untuk mengendalikan kes-kes yang telah dilaporkan. Dengan sistem pengurusan yang berpusat dan berkesan, orang awam akan mendapat bantuan secepat yang mungkin.

 


 


SCS Talikhidmat App

TATACARA UNTUK PEMASANGAN SCS TALIKHIDMAT APP VERSI 1.0.0

Laman Sesawang

Sila layari laman sesawang Talikhidmat di talikhidmat.sarawak.gov.my atau Portal Kerajaan Negeri Sarawak di www.sarawak.gov.my dengan menggunakan telefon pintar anda.

 

Jika anda pergi ke laman sesawang Talikhidmat, sila tekan pautan pelantar iOS atau Android untuk memulakan proses memuat turun.

 

Jika anda pergi ke Portal Kerajaan Negeri Sarawak, silih pilih Aplikasi Mobil dan tekan pelantar iOS atau Android.


Kod QR

Anda juga boleh menggunakan telefon pintar anda untuk mengimbas kod QR SCS Talikhidmat App Versi 1.0.0 di laman sesawang utama di talikhidmat.sarawak.gov.my atau www.sarawak.gov.my dengan QR Reader.  Buka URL tersebut dan mulakan proses memuat turun.


Nota:
Bagi pengguna Android, pastikan telefon pintar anda membenarkan pemasangan aplikasi pihak ke-3. Untuk membuat demikian, sila pergi ke Setting>Security>Unknown Sources (Tick on Unknown Sources)>Select Ok

Muat Turun Aplikasi Android Muat Turun Aplikasi iOS








PENDAFTARAN

Tatacara untuk Memperibadikan Maklumbalas Anda

Untuk daftar, pilih opsyen “Bukan Ahli” dan ikuti langkah-langkah berikut
1.     Masukkan “Alamat Emel”
2.    Cipta dan sahkan “Kata Laluan”
3.    Masukkan “Nama”
4.    Masukkan “Nombor Kad Pengenalan Baru” atau “Nombor Pasport”
5.    Pilih “Bahagian” dan “Daerah” lokasi anda
6.     Masukkan “Alamat”
7.    Pilih  “Hantar”

Setelah “Hantar”, satu pautan akan dihantar ke alamat emel anda untuk pengesahan pendaftaran.

Tahniah. Sekarang anda telah menjadi Ahli.  Anda kini boleh melihat semua maklumbalas anda menerusi Senarai Maklumbalas Saya.

Nota:
Semua kakitangan Kerajaan Negeri Sarawak boleh log masuk menggunakan ID Sarawaknet.

 

MENGEMUKAKAN MAKLUMBALAS

Maklumbalas Saya

Untuk mengemukakan maklumbalas, sila ikuti langkah-langkah berikut:

1.    Masukkan Lokasi Kes
2.    Di bawah Pesanan Anda, pilih kategori maklumbalas dan masukkan maklumat berkenaan maklumbalas anda. (Anda juga boleh muat naik lampiran berkenaan dengan maklumbalas anda)
3.    Seterusnya, masukkan Maklumat Anda. Sekiranya anda telah menjadi Ahli, semua maklumat peribadi anda akan dilengkapkan secara automatik     

Ciri-ciri Tambahan

4.     Sekiranya anda pilih untuk menggunakan fungsi Peta, sila pastikan GPS anda diaktifkan.  fungsi Peta ini merupakan opsyen tambahan bagi membantu dalam menentukan lokasi Maklumbalas anda. Contoh, lokasi kehilangan penutup lubang banjir.
5.    Untuk Lampiran, anda boleh pilih daripada Galeri Foto atau guna Kamera untuk mengambil gambar.
6.    Untuk hantar, pilih √ di sudut kanan atas  atau X di sudut kiri atas untuk membatalkan transaksi.



Daftar Masuk
Emel / Nama Pengguna*
Kata Laluan

  

Lupa kata laluan?
* Pengguna SarawakNet
Sila daftar masuk dengan menggunakan Nama Pengguna and Kata Laluan (akaun emel) SarawakNet anda.
* Pengguna e-Request
Mulai 01/01/2011, sila daftar masuk dengan menggunakan Nama Pengguna and Kata Laluan (akaun emel) SarawakNet anda.

Jika and menghadapi sebarang masalah semasa mendaftar masuk, sila hubungi SAINS Call Centre: 1-300-88-7246 atau emel kepada callcentre@sains.com.my.



Bukan ahli?
Daftar!

Kenapa Daftar?
  • Lihat senarai kes anda
  • Tidak perlu isi butiran anda lagi apabila mendaftar kes baru
  • Ia PERCUMA!


  • GALERI VIDEO

    Pelancaran Aplikasi Talikhidmat
     
    Lagi...

    FOTO HARIAN

    Talikhidmat Counter At Labour Day Exhibition
     
    Lagi...

    CUTI SEKOLAH 2015
     

    PENGGAL 1

    Cuti Pertengahan Penggal
    i. (Mula): 14.03.2015
      (Akhir): 22.03.2015 (9 days)

    Cuti Pertengahan Tahun
    ii. (Mula) : 30.05.2015
        (Akhir) 14.06.2015 (16 days)
    ________________________________

    PENGGAL 2

    Cuti Pertengahan Penggal
    i. (Mula) : 19.09.2015
       (Akhir) : 27.09.2015 (9 days)

    Cuti Akhir Tahun
    ii. (Mula) : 21.11.2015
        (Akhir): 03.01.2016 (44 days)